مدل کفش پاشنه بلند

مدل کفش پاشنه بلند مدل کفش پاشنه بلند مدل کفش پاشنه بلند مدل کفش پاشنه بلند مدل کفش پاشنه بلند مدل کفش پاشنه بلند

مدل کفش پاشنه بلند

مدل کفش پاشنه بلند مدل کفش پاشنه بلند مدل کفش پاشنه بلند مدل کفش پاشنه بلند مدل کفش پاشنه بلند مدل کفش پاشنه بلند

زندگینامه حافظ

مجموعه: هنر و هنرمند


 

 

زندگینامه حافظ

زندگینامه حافظ


زندگینامه حافظ

شمس الدین محمد ملقب به لسان الغیب غزلسرای بزرگ و نامی ایران در قرن 8 میزیست. تاریخ دقیق ولادت حافظ مشخص نیست شاید حدود سال 727 . گویند پدر حافظ بهاالدین بازرگانی اصفهانی بوده که در کازرون با زنی از آن محل ازدواج کرده و خیلی زود در ایام کودکی شمس الدین محمد از دنیا رفت. پس از آن حافظ با مادرش زندگی سختی را در پیش گرفت و برای کسب نان به کارهای سخت و توانفرسا پرداخت و به سختی به تحصیل علوم پرداخت و در مجالس درس علما و بزرگان زمان خود حضور یافت.و چون در ایام جوانی حافظ قرآن بود حافظ تلخص کرد.

دوران جوانی حافظ مصادف بود با افول سلسله محلی اتابکان فارس و این ایالات مهم به تصرف خاندان اینجو در آمده بود. حافظ که در همان دوره به شهرت والایی دست یافته بود مورد توجه و امرای اینجو قرار گرفت و پس از راه یافتن به دربار آنان به مقامی بزرگ نزد شاه شیخ جمال الدین ابواسحاق حاکم فارس دست یافت.

دوره حکومت شاه ابواسحاق اینجو توأم با عدالت و انصاف بود و این امیر دانشمند و ادب دوست در دوره حکمرانی خود که از سال 742 تا 754 ه.ق بطول انجامید در عمرانی و آبادانی فارس و آسایش و امنیت مردم این ایالت بویژه شیراز کوشید.

حافظ از لطف امیرابواسحاق بهره مند بود و در اشعار خود با ستودن وی در القابی همچون (جمال چهره اسلام) و (سپهر علم وحیاء) حق شناسی خود را نسبت به این امیر نیکوکار بیان داشت.

پس از این دوره صلح و صفا امیر مبارزه الدین مؤسس سلسله آل مظفر در سال 754 ه.ق بر امیر اسحاق چیره گشت و پس از آنکه او را در میدان شهر شیراز به قتل رساند حکومتی مبتنی بر ظلم و ستم و سخت گیری را در سراسر ایالت فارس حکمفرما ساخت.امیر مبارز الدین شاهی تند خوی و متعصب و ستمگر بود.حافظ در غزلی به این موضوع چنین اشاره می کند:

راستی خاتم فیروزه بو اسحاقی ----- خوش درخشید ولی دولت مستعجل بود

دیدی آن قهقهه کبک خرامان حافظ ----- که زسر پنجه شاهین قضا غافل بود


لازم به ذکر است حافظ در معدود مدایحی که گفته است نه تنها متانت خود را از دست نداده است بلکه همچون سعدی ممدوحان خود را پند داده و کیفر دهر و ناپایداری این دنیا و لزوم رعایت انصاف و عدالت را به آنان گوشزد کرده است.

اقدامات امیر مبارزالدین با مخالفت و نارضایتی حافظ مواجه گشت و حافظ با تاختن بر اینگونه اعمال آن را ریاکارانه و ناشی از خشک اندیشی و تعصب مذهبی قشری امیر مبارز الدین دانست.سلطنت امیر مبارز الدین مدت زیادی به طول نیانجامید و در سال 759 ه.ق دو تن از پسران او شاه محمود و شاه شجاع که از خشونت بسیار امیر به تنگ آمده بودند توطئه ای فراهم آورده و پدر را از حکومت خلع کردند. این دو امیر نیز به نوبه خود احترام فراوانی به حافظ می گذاشتند و از آنجا که بهره ای نیز از ادبیات و علوم داشتند شاعر بلند آوازه دیار خویش یعنی حافظ را مورد حمایت خاص خود قرار دادند.

اواخر زندگی حافظ شاعر بلند آوازه ایران همزمان بود با حمله امیر تیمور و این پادشاه بیرحم و خونریز پس از جنایات و خونریزی های فراوانی که در اصفهان انجام داد و از هفتاد هزار سر بریده مردم آن دیار چند مناره ساخت روبه سوی شیراز نهاد.

 

 

زندگینامه حافظ

زندگینامه حافظ

 

مرگ حافظ احتمالاً در سال 971 ه.ق روی داده است و حافظ در گلگشت مصلی که منطقه ای زیبا و با صفا بود و حافظ علاقه زیادی به آن داشت به خاک سپرده شد و از آن پس آن محل به حافظیه مشهور گشت.نقل شده است که در هنگام تشییع جنازه حافظ خواجه شیراز گروهی از متعصبان که اشعار شاعر و اشارات او به می و مطرب و ساقی را گواهی بر شرک و کفروی می دانستند مانع دفن حکیم به آیین مسلمانان شدند.

در مشاجره ای که بین دوستداران حافظ و مخالفان او در گرفت سرانجام قرار بر آن شد تا تفألی به دیوان حافظ زده و داوری را به اشعار او واگذارند. پس از باز کردن دیوان اشعار این بیت شاهد آمد:

قدیم دریغ مدار از جنازه حافظ ----- که گرچه غرق گناه است می رود به بهشت


حافظ بیشتر عمر خود را در شیراز گذراند و بر خلاف سعدی به جز یک سفر کوتاه به یزد و یک مسافرت نیمه تمام به بندر هرمز همواره در شیراز بود.حافظ در دوران زندگی خود به شهرت عظیمی در سر تا سر ایران دست یافت و اشعار او به مناطقی دور دست همچون هند نیز راه یافت.نقل شده است که حافظ مورد احترام فراوان سلاطین آل جلایر و پادشاهان بهمنی دکن هندوستان قرار داشت و پادشاهان زیادی حافظ را به پایتخت های خود دعوت کردند. حافظ تنها دعوت محمود شاه بهمنی را پذیرفت و عازم آن سرزمین شد ولی چون به بندر هرمز رسید و سوار کشتی شد طوفانی در گرفت و خواجه که در خشکی، آشوب و طوفان حوادث گوناگونی را دیده بود نخواست خود را گرفتار آشوب دریا نیز بسازد از این رو از مسافرت شد.

شهرت اصلی حافظ و رمز پویایی جاودانه آوازه او به سبب غزلسرایی و سرایش غزل های بسیار زیباست.

 

 

 

 

تفال به فال حافظ

 

فال حافظ

 

 

 

ویژگی های شعر حافظ

برخی از مهم ترین ابعاد هنری در شعر حافظ عبارتند از:

1- رمز پردازی و حضور سمبولیسم غنی

رمز پردازی و حضور سمبولیسم شعر حافظ را خانه راز کرده است و بدان وجوه گوناگون بخشیده است. شعر حافظ بیش از هر چیز به آینه ای می ماند که صورت مخاطبانش را در خود می نمایاند، و این موضوع به دلیل حضور سرشار نمادها و سمبول هایی است که حافظ در اشعارش آفریده است و یا به سمبولهای موجود در سنت شعر فارسی روحی حافظانه دمیده است.چنان که در بیت زیر "شب تاریک" و "گرداب هایل" و . . . را می توان به وجوه گوناگون عرفانی، اجتماعی و شخصی تفسیر و تأویل کرد:

شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل

کجا دانند حال ما سبکباران ساحلها


2-رعایت دقیق و ظریف تناسبات هنری در فضای کلی ادبیات

این تناسبات که در لفظ قدما (البته در معنایی محدودتر) "مراعات النظیر" نامیده می شد، در شعر حافظ از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

به روابط حاکم بر اجزاء این ادبیات دقت کنید:

ز شوق نرگس مست بلند بالایی

چو لاله با قدح افتاده بر لب جویم

شدم فسانه به سرگشتگی که ابروی دوست

کشیده در خم چوگان خویش، چون گویم

 

3-لحن مناسب و شور افکن شاعر در آغاز شعرها

ادبیات شروع هر غزل قابل تأمل و درنگ است. به اقتضای موضوع و مضمون، حافظ شاعر بزرگ لحنی خاص را برای شروع غزلهای خود در نظر می گیرد، این لحنها گاه حماسی و شورآفرین است و گاه رندانه و طنزآمیز و زمانی نیز حسرتبار و اندوهگین.

بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم

فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم

***

من و انکار شراب این چه حکابت باشد

غالباً این قدرم عقل و کفایت باشد

***

ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش

باید برون کشید از این ورطه رخت خویش


4- طنز

زبان رندانه شعر حافظ به طنز تکیه کرده است. طنز ظرفیت بیانی شعر او را تا سر حد امکان گسترش داده و بدان شور و حیاتی عمیق بخشیده است. حافظ به مدد طنز، به بیان ناگفته ها در عین ظرافت و گزندگی پرداخته و نوش و نیش را در کنار هم گرد آورده است.

پادشاه و محتسب و زاهد ریاکار، و حتی خود شاعر در آماج طعن و طنز شعرهای او هستند:

فقیه مدرسه دی مست بود و فتوا داد

که می حرام، ولی به ز مال او قافست

باده با محتسب شهر ننوشی زنهار

بخورد باده ات و سنگ به جام اندازد

 

5- ایهام و ابهام

شعر حافظ، شعر ایهام و ابهام است، ابهام شعر حافظ لذت بخش و رازناک است.

نقش موثر ایهام در شعر حافظ را می توان از چند نظر تفسیر کرد:

اول، آن که حافظ به اقتضای هنرمندی و شاعریش می کوشیده است تا شعر خود را به ناب ترین حالت ممکن صورت بخشد و از آنجا که ابهام جزء لاینفک شعر ناب محسوب می شود، حافظ از بیشترین سود و بهره را از آن برده است.

دوم آن که زمان پرفتنه حافظ، از ظاهر معترض زبانی خاص طلب می کرد؛ زبانی که قابل تفسیر به مواضع مختلف باشد و شاعر با رویکردی که به ایهام و سمبول و طنز داشت، توانست چنین زبان شگفت انگیزی را ابداع کند؛ زبانی که هم قابلیت بیان ناگفته ها را داشت و هم سراینده اش را از فتنه های زمان در امان می داشت.

سوم آن که در سنن عرفانی آشکار کردن اسرار ناپسند شمرده می شود و شاعر و عارف متفکر، مجبور به آموختن زبان رمز است و راز آموزی عارفانه زبانی خاص دارد. از آن جا که حافظ شاعری با تعلقات عمیق عرفانی است، بی ربط نیست که از ایهام به عالیترین شکلش بهره بگیرد:

دی می شد و گفتم صنما عهد به جای آر

گفتا غلطی خواجه، در این عهد وفا نیست

ایهام در کلمه "عهد" به معنای "زمانه" و "پیمان"

دل دادمش به مژده و خجلت همی برم

زبن نقد قلب خویش که کردم نثار دوست

ایهام در ترکیب "نقد قلب" به معنای "نقد دل" و "سکه قلابی"

عمرتان باد و مرادهای ساقیان بزم جم

گر چه جام ما نشد پر می به دوران شما

ایهام در کلمه "دوران" به معنای "عهد و دوره" و "دورگردانی ساغر"

تفکر حافظ عمیق و زنده پویا و ریشه دار و در خروشی حماسی است. شعر حافظ بیت الغزل معرفت است.

 

 

زندگینامه حافظ

 


جهان بینی حافظ

از مهمترین وجوه تفکر حافظ را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- نظام هستی در اندیشه حافظ همچون دیگر متفکران عارف، نظام احسن است، در این نظام گل و خار در کنار هم معنای وجودی می یابند.

حافظ از باد خزان در چمن دهر مرنج

فکر معقول بفرما، گل بی خار کجاست؟

من اگر خارم اگر گل، چمن آرایی هست

که از آن دست که او می کشدم می رویم

 

2- عشق جان و حقیقت هستی است و در دریای پرموج و خونفشان عشق جز جان سپردن چاره ای نیست.

در ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد

عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد

عقل می خواست کز آن شعله چراغ افروزد

دست غیب آمد و بر سینه نامحرم زد

 

3- تسلیم و رضا و توکل ابعاد دیگری از اندیشه و جهان بینی حافظ را تشکیل می دهد.

آنچه او ریخت به پیمانه ما نوشیدیم

اگر از خمر بهشت است و اگر باده مست

تکیه بر تقوی و دانش در طریقت کافریست

راهرو گر صد هنر داد توکل بایدش

 

4- فرزند زمان خود بودن، نوشیدن جان حیات در لحظه، درک و دریافت حالات و آنات حقیقی زندگی

به مأمنی رو و فرصت شمر طریقه عمر

که در کمینگه عمرند قاطعان طریق

فرصت شما و صحبت کز این دو راهه منزل

چون بگذریم دیگر نتوان بهم رسیدن

 

5- انتظار و طلب موعود،

انتظار رسیدن به فضایی آرمانی از مفاهیم عمیقی است که در سراسر دیوان حافظ به صورت آشکار و پنهان وجود دارد، حافظ گاه به زبان رمز و سمبول و گاه به استعاره و کنایه در طلب موعود آرمانی است. اصلاح و اعتراض، شعر حافظ را سرشار از خواسته ها و نیازهای متعالی بشر کرده است:

 

مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

که از انفاس خوشش بوی کسی می آید

***

ای پادشه خوبان، داد از غم تنهایی

دل بی تو به جان آمد وقت است که بازآیی

***

یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم مخور

کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور

***

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند

چنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند




از دنیای هنر و هنرمندان بیشتر بدانید

  • شهر زیبای خلال دندانی

ادامه مطلب ...

بیوگرافی اندی

مجموعه: هنر و هنرمند


 

 

بیوگرافی اندی

 

بیوگرافی اندی

اندی در روز 21 آوریل یا اول اردیبهشت در مجیدیه تهران به دنیا آمد.پسری ارمنی در خانواده ای دوست داشتنی.خانواه ای با 3 خواهر و 4 برادر.نام اصلی اندی، آندرانیک مددیان بود از همان بچگی نبوغ موسیقی در این کودک بازیگوش و شیطون معلوم بود روزها گذشت و اندی در خانواده ای علاقه مند به موسیقی رشد کرد و بزرگ شد. مانند پدر علاقمند به موسیقی بودو برای خودش رویای زیبایی ساخته بود و بالاخره هم به آرزویش رسید.

 

اندی اولین گیتارش را در 14 سالگی با چوب ساخت.به گفته خودش صداهای عجیب و غریب از آن در می آمد.پسر خاله های او یک گروه موسیقی تشکیل داده بودند.و از اندی هم دعوت کرده بودند با آنها همکاری کنند. اندی در آن گروه شروع به گیتارزدن کرد.در بعضی وقتها هم قطعاتی به زبان انگلیسی اجرا میکرد.آنقدر در کارش پیشرفت کرده بود که قطعاتی را در محضر شاه اجرا کرد روزها گذشت و اندی تصمیم گرفت برای ادامه تحصیل به آمریکا برود.و واردکالج موسیقی شد،رشته ای که آرزویش را داشت.اندی کم کم کارش را شروع کرد و اولین جایی که کارش را شروع کرد تهران لس آنجلس بود.

از فردی که در زندگی  اندی تآثیر زیادی گذاشت و در حقیقت راه را برای اندی باز کرد ودستش را گرفت میتوان شهرام شب پره را نا مبرد.او استعداد آندرانیک (اندی) را دیده بود از اندی دعوت کرده بود به عنوان صدای دوم برای او بخواند.به گفته خود او دوران دانشگاه سخت ترین دوران زندگیش بود.تا حدی که فقط برای یک وعده غذا پول داشت.ولی هر چه بود گذشت او همه چیز را تحمل کرد.

 

روزی به او گفتند یک خواننده ای هست که سبکش به کار تو خیلی می خورد. می توانید یک گروه موسیقی خوب دو نفره تشکیل دهید.او کوروس بودکه بعدها با هم بهترین گروه دو نفره را تشکیل دادند.به کوروس هم همین را گفته بودند.و دست روزگار این دو را با هم آشنا کرد و یکی از پر طرفدارترین وجنجالی ترین گروه موسیقی دو نفره را تشکیل دادند.اولین آلبومی که از اندی و کوروس به جا مانده خواستگاری بود.با شعری زیبا و قوی از ژاکلین ویگن به نام خواستگاری.که نام آلبوم را هم به نام همان شعر گذاشتند.این اولین کار آنها با ژاکلین بودکه با استقبالی بی نظیر روبه رو شد.

در یکی از کنسرت های آنها دختری بود که آندرانیک را خیلی دوست داشت و شب کنسرت او را اندی صدا زدکه این شد دیگر همه او را با نام اندی صدا میزدند دومین آلبوم آنها پرواز بود.و باز هم با شعرهای زیبای ژاکلین آهنگ چی میشد ,تپلی,ما همه ایرانی هستیم به قدری گل کرد که روز به روز بر محبوبیت آن اندی و کوروس افزود.آهنگ ما همه ایرانی هستیم هنوز که هنوز در اکثر کنسرتها اجرا میشود.در این آلبوم اندی و کوروس با فردی آشنا شدند که در زندگی هنری آن دو و به خصوص اندی تآثیر فراوانی گذاشت. او علیرضا امیر قاسمی بود.و به قول خود اندی: علی گوش سوم من هست.و مانند یک برادرهمراه اندی بود.و او را در انتخاب آهنگ کمک می کرد.ویدئوی زیبای چی میشد هنوز هم در خاطره ها هست.به دنبال موفقیت آلبوم پرواز و سروصدای این دو خواننده تازه نفس محبوبیت اندی و کوروس بیش از پیش شد.وآنها کنسرتی برای طرفداران اجرا کردند.تمام بلیطها فروخته شده بود.عده فراوانی پشت درهای بسته مانده بودند.هفته بعداز آن کنسرت اندی و کوروس برای بچه ها و تمام کسانی که برنامه را ندیده بودند کنسرت مجانی اجرا کردند.و با مردم سرود ما همه ایرانی هستیم سر دادند. بعد از اجرای موفقیت آمیز کنسرت آن دو آلبوم سوم خود را به بازار عرضه کردند.بلا.که جهشی فوق العاده در کار اندی و کوروس بود.با ,بلا ,تو,نگاه,که آهنگ انگلیسی این آلبوم در متن یک فیلم هالیوودی قرار دادند.با آن مدل زیبای آهنگ بلا.موفقیت آن دو هر روز بیشتر از روز پیش بود.وکنسرتها با استقبال زیادی مواجه می شد در اینجا بهتر است داستانی برایتان از حضور اندی و کوروس در بین مردم تعریف کنم.

 

یکی از طرفداران این دو دختری حدوداْ 14 ساله بود.که بیماری سرطان داشت.و در بیمارستان به انتظار مرگ نشسته بود.وقتی اندی و کوروس این ماجرا را شنیدند همراه یک هدیه به ملاقات آن دختر رفتند. به گفته خود آن دختر آن روز انقدر اندی و کوروس به من امید به آینده را دادند و اینکه باید خوب شوم و به کنسرت آن دو بروم که من تا حدودی روحیه خودم را به دست آوردم.و چون سرطان عمیقآ در وجود او ریشه نکرده بود آن دختر سلامتی خود را به دست آورد.و جالب این که آن دختر در حال حاضر فارغ التحصیل رشته پزشکی هست واندی در جشن او هم شرکت کرد و در تمام این سالها از زندگی این دختر خبر داشته و با هم در ارتباط بودند.

بعد از آلبوم بلا اندی و کوروس احساس کردندکه دوست دارند هر کدام جدا به فعالیت هنری خود ادامه بدهند.و قرار شد آخرین آلبوم دو نفره خود را به بازار عرضه کنند.آلبومی به نام خداحافظ.

 

آخرین آلبوم با نام و همکاری اندی و کوروس.در این آلبوم با شاعری آشنا شدند که باز هم در زندگی هنری اندی و کوروس و مخصوصآ اندی تآثیر به سزایی گذاشت.پاکسما زکی پور.این شاعر استثنایی و جوان با آن شعرهای زیبا وقوی در محبوبیت اندی صددرصد تآثیر به سزا گذاشته است.این شاعر هنوز که هنوز با اندی همکاری می کند وجزو دوستان صمیمی اندی هست.پاکسیما شروع کار هنری خود را با اندی آغازکرد ،آلبوم خداحافظ با آهنگهای دخترآتیشپاره ,آمنه,یاسمن,عشق مسموم,بازهم جزو پر فروش ترین آلبومها شد.

بعد از فروش این آلبوم و اجرای کنسرتها اندی و کوروس اعلام کردند که میخواهند رسمآ از هم جدا شوند.در آن زمان از هر کسی پرسیدند چه کوچک و چه بزرگ که نظر شما راجع به جدایی این دو چیست:همه میگفتند :ما به این دو با هم عادت کردیم.حیف است که از هم جدا شوند.شایعاتی هم ورد زبانها افتاد.ولی اندی وکوروس در تلویزیون آمدند و اعلام کردند که هیچ مشکلی با هم ندارندو فقط از نظر کاری با هم اختلاف عقیده دارند.در نهایت اندی و کوروس این گروه محبوب و جنجالی از هم جدا شدند.و دوره 8 ساله کاری آنها به پایان رسید.

 

بعد از جدایی هر کدام جدا به فعالیت خود ادامه دادند به جرات میتوان گفت: اندی گوی سبقت را از کوروس ربود.کوروس چند ماه بعد ازدواج کرد ولی اندی تمام زندگیش را روی کار هنری خود گذاشت.بعد از جدایی آنها اندی اولین آلبوم خود را بعد از جدایی از طرف شرکت کلتکس وارد بازار کرد.

 

 

بیوگرافی اندی

 

 

در کنار اندی علیرضا امیر قاسمی هم برای او ویدئو های زیبا می ساخت بعد از این آلبوم اندی آلبوم تنهایی را از شرکت کلتکس به بازار ارائه داد.شعرها از پاکسیمای نازنین ویدئو از کوجی زادوری و امیر قاسمی ,ضبط از فرخ آهی ,گروه اندی باز هم او را یاری میدهند.آهنگ زیبای تنهایی,چشمای ناز ,جاده های احساس,ناز ناز ,خوشگل محلمون, به قدری این آهنگها گل کرد که ورد زبان همه شده بود.

 

در آلبوم تنهایی اندی یک آهنگ را بازسازی کرد که آن را برای مادرش ساخته بود.زمانی که مادرش ایران بوده و اندی امریکا مادرش دچارعارضه مغزی میشود و اندی در آن حال شعر این آهنگ را مینویسدو آن را در بدترین شرایط اجرا میکند.خوشختانه حال مادرش خوب میشود وبعدها مادرش عازم امریکا میشود وتمام کارهای اندی را دنبال میکند.تمام مصاحبه ها را زنده نگاه میکند.اندی هفته ای 2 بار باید با مادرش غذا بخورد.او پسر خانواده است. بعداز آلبوم تنهایی اندی آلبوم سر سپرده را به مردم عرضه کرد.آلبومی عاشقانه از کمپانی ترانه.شعرها طبق معمول از پاکسیمای نازنین و آهنگها از اندی,منوچهر چشم آذر.توحید.در این آلبوم اندی از شاعرهای جوان هم استفاده کرد.گل این آلبوم همان آهنگ معروف سرسپرده است.که پاکسیما شعر آن را گفت و اندی یک نصفه روز آهنگ آن را ساخت.

 

و به گفته خودش این آهنگ یک هدیه از طرف خدا برای او بود.آهنگ تولد به این شکل ساخته شده بود که پاکسیما روی جلد کادوی تولد اندی شعر تولد را نوشت و چون اندی خوشش آمد روی آن آهنگ گذاشت آهنگ من و تو به قدری گل کرد که اندی مجبور شد درسالن زیبای پلس لس آنجلس کنسرت بزرگی اجرا کند.که از چند روز قبل تمام بلیطها فروخته شده بود.در این کنسرت تمام چهره های هنری حضور داشتند.

وارطان آواناسیان مدیر شرکت ترانه,کوجی زادوری,و اکثرخبرنگارها حضور داشتند و موفقیت اندی را تبریک گفتند.کوجی و امیر قاسمی ویدئو های این آلبوم را تهیه کردند.

 

بعد از آلبوم سرسپرده نوبت آلبوم بعدی اندی رسید.جاده ابریشم.آلبومی عاشقانه تر از آلبوم قبلی.اندی خود راجع به این آلبوم حرفهای زیادی زده.آهنگها از خود اندی با همکاری حسن شماعی زاده,منوچهر چشم آذر,توحید,فریبرز حاج نبی.و شعرها اکثرا از پاکسیما.آهنگ شب من به گفته خود اندی در بدترین شرایط روحی او اجرا شد.

 

آهنگ فوق الاده توکه رفتی به قدری سرو صدا کرد که همه آن را تکرار می کردند.آهنگ انگلیسی این آلبوم را شینی شعرش را گفت و اندی آهنگ آن را ساخت.اندی یک آهنگ ارمنی هم در این آلبوم دارد.اندی در زمان ساخت این آلبوم به ارمنستان سفر کرد به همین دلیل اسم آن را جاده ابریشم گذاشت.

اندی برای سومین بار برنده جایزه بهترین خواننده ارامنه شد.استینگ منیجر گروه پلیس هم فعالیت خود را با اندی آغاز کرد.اندی با مهارت خاصی به زبان انگلیسی موسیقی ایران را به امریکاییها معرفی کرد به طوری که فوق الا ده اندی رو دوست دارند.اندی تبدیل به یک خواننده بین المللی شد.

آلبوم آخر اندی خلوت من نام گرفت. اندی در مصاحبه ای اعلام کرد: من دوست دارم مردم بدانند درخلوت من چه میگذرد.این آلبوم هم جزو عاشقانه ترین آلبومهای اندی قرارگرفت.

اندی در این آلبوم نشان دادهنوز هم شور عشق در او هست.آهنگ چه خوشگل شدی به قدری بین مردم طرفدار پیدا کردکه  احتیاجی به توضیح نیست.آهنگ التهاب,از یاد من نرفته,4 نوع میکس آهنگ ریحان,آهنگ تغییر داده شده تپلی به زبان ارمنی به نام مارال,آهنگ تغییر داده شده یالا به زبان اسپانیولی به نام بایلا,ودر نهایت آهنگی متفاوت با سبک کار اندی به نام برو.

او هنوز هم عاشق است.او بار دیگر کنسرت دیگری با امید در پارک ارواین اجرا کرد که آن هم با استقبال بی نظیر مردم روبه رو شد.

اندی همیشه برای جوانها نصیحتی داشته:دوری از موادمخدر,احترام به بزرگترها,درس خواندن,وفاداری و دوست داشتن همدیگر.

 

ازدواج اندی

ساعت یازده و یازده دقیقه ی روز یازدهم ماه یازدهم سال دوهزار و یازده، اندی ستاره ی ایرانی-ارمنی و دوست دختر آمریکایی اش شینی بعد از هفده سال آشنایی، عقد ازدواج بستند. جشن عروسی اندی و شینی که برای سه شب پیاپی برنامه ریزی شده بود پس از مراسم عقد اداری آغاز شد.

 در جشن شب دوم، شنبه بیست و یکم آبان، اندی و شینی پیوندشان را با حضور نزدیک ۵۰۰ مهمان در تالاری در هالیوود کالیفرنیا جشن گرفتند. مهمانان این شب از خوانندگان و هنرمندان و اصحاب رسانهها و چهرههای آشنای جامعهی ایرانیان آمریکا بودند. پیش از جشن، اندی و شینی برای مراسم عقد مسیحی در کلیسای ارمنی یوحنای قدیس حاضر شدند.

 

«عکس هایی از اندی خواننده ایرانی- ارمنی»

 

بیوگرافی اندی

 

عکس اندی

 

بیوگرافی اندی

 

عکس اندی

 

بیوگرافی اندی

 

عکس اندی

 

بیوگرافی اندی

 

عکس اندی

 

بیوگرافی اندی

 

عکس اندی

 

بیوگرافی اندی


ادامه مطلب ...

رقص

مجموعه: هنر و هنرمند


 

رقص,آموزش رقص,رقص ایرانی,رقص خردادیان,آموزش رقص ایرانی,کلیپ رقص,رقص در ایران

 رقص 

رقص، معمولاً به حرکت‌های انسان که برای بیان یک حالت انجام می‌گیرد گفته می‌شود. رقص می‌تواند در یک محیط اجرایی، روحانی یا اجتماعی اجرا شود. واژهٔ رقص همچنین برای نشان دادن جنبش‌های موزون و ترازمند جانداران و اشیاء دیگر به کار می‌رود مانند رقص برگ‌ها، رقص  رقص باد و ...

  

رقص، بر خلاف برخی از فعالیت‌های انسان آغازین مانند ساخت ابزارهای سنگی، شکار نقاشی در غار و غیره، رقص هیج نوع جسم فیزیکی از خود به جای نمی‌گذارد. بنابراین صحبت کردن درباره زمان ورود رقص به فرهنگ بشر غیرممکن است. با این وجود، قطعاً رقص بخش مهمی از مراسم، تشریفات، جشن‌ها و سرگرمی بدوی‌ترین تمدن‌های بشر بوده‌است. باستان شناسی ردپاهایی از رقص را در دوران قبل از تاریخ از جمله در نقاشی‌های مقبره‌های مصری در حدود ۳۳۰۰ پیش از میلاد و نقاشی‌های پناهگاه صخره‌ای بیمبتکا در هند نشان می‌دهد.

 

یکی از بدوی‌ترین کاربردهای سازمان‌یافته رقص در بازگویی نمایشی داستان‌های اساطیری بوده‌است. در واقع قبل از معرفی زبان‌های نوشتاری، رقص یکی از روش‌های اصلی انتقال این داستان‌ها از نسلی به نسل دیگر بود.

  

گرچه رقص و موسیقی به دوران قبل از تاریخ برمی گردند، معلوم نیست که کدام یک «زودتر» به وجود آمده‌است. با این وجود از آنجا که «ضرب‌آهنگ» و «صدا» در نتیجه حرکت ایجاد می‌شوند و موسیقی می‌تواند حرکت را القا کند، به نظر می‌رسد که رابطه این دو (رقص و موسیقی) همواره به شکل همزیستی بوده‌است.

  

بسیاری از شکل‌های آغازین موسیقی و رقص با هم ایجاد و اجرا شده‌اند. این تکامل دوگانه در دوران مختلف ادامه داشته و باعث ابداع گونه‌هایی از رقص / موسیقی شده‌است، از جمله: دیسکو، سالسا، الکترونیکا و هیپ‌هاپ. برخی از سبک‌های موسیقی مانند موسیقی باروک و رقص باروک رقص موازی دارند، در حالی که سبک‌های دیگر به طور جداگانه ایجاد شدند: موسیقی کلاسیک و باله کلاسیک.   

رقص,آموزش رقص,رقص ایرانی,رقص خردادیان,آموزش رقص ایرانی,کلیپ رقص,رقص در ایران

 هر چند رقص همراه با موسیقی است، می‌توان آن را به طور مستقل ارائه کرد یا از آهنگ خود رقص استفاده نمود (رقص پا). رقص‌های همراه با موسیقی، بسته به سبک رقص ممکن است با موسیقی هم‌زمان باشند یا نباشند. رقصی که بدون موسیقی اجرا می‌شود، «رقص با ریتم خود» نامیده می‌شود. 


به افرادی که به انجام رقص می‌پردازند رقصنده می‌گویند و به خود کنش، رقصیدن یا رقص گفته می‌شود.

 

انواع رقص در فرهنگ های مختلف:

 

رقص باله

  رقص باله کلاسیک

رقص باله نئوکلاسیک

رقص باله مدرن و یا رقص معاصر

 

رقص سنتی و یا رقص ملی :

 رقص با شمشیر، سیستان

رقص سیستانی

رقص آذربایجانی

 رقص تاجیک

رقص گرجی

رقص ایرانی

رقص کردی

رقص عربی

رقص هندی

فولکلوریکو

رقص لری

رقص بندری

رقص شمالی یا گیلانی

رقص بلوچی

رقص اسپانیایی

فلامنکو

 

رقص بالروم:

چاچا

سالسا

تانگو

دیسکو

پازا دبله

 

رقص آئینی:

سماع

 رقص‌های شیطان در سریلانکا 

رقص,آموزش رقص,رقص ایرانی,رقص خردادیان,آموزش رقص ایرانی,کلیپ رقص,رقص در ایران

رقص در نواحی مختلف ایران:

 عناوین رقص نواحی را از شمال البرز آغاز می‌کنیم.

 رقص در گیلان: رقص مردانه گیلان در پی پیروزی کشتی گیران و نواختن رقاصی مقام یا رقصی مقام، توسط سرنا و نقاره از سوی مردان به اجرا در می‌آید. رقصنده دست‌ها را بر کمر می‌گذارد و تنها با پیش و پس کردن پاها، به اجرای رقصی می‌پردازد که "پابازی" نام دارد. رقص رایج زنان این منطقه قاسم آبادی است. رقصنده دو لیوان یا استکان را با هر دست خود برداشته که در اصطلاح به آن دس سنج گفته می‌شود. در واقع تنظیم ریتم رقصنده، توسط ضربات استکان‌ها یا اشیا فلزی دیگری صورت می‌گیرد. دیگر رقص زنانه این منطقه، رقص چراغ است که مجری با قرار دادن پایه چراغ گردسوز روشن بر دندان‌های خود و ایجاد حالتی خاص، به رقص می‌پردازد. رقص در گیلان انفرادی است.

 

رقص در مازندران: سما، لاک سری سما یا چکه سما، تقریبا رایج ترین و در حال حاضر یگانه رقص همه مناطق طبری زبان است. این رقص، عموما به صورت فردی و گاه به صورت جمعی به اجرا در می‌آید. اگر چه سما رقصی زنانه است ولی گاه مردان نیز در اجرای رقص شرکت می‌کنند. لاک سری سما رقصی تند و پرشتاب است که با لرزش مواج و عمودی اعضای بدن همراه است. این رقص، عاری از فیگورهای متنوع است و در اجرای دسته جمعی آن، افراد رقصنده به طور مستقل و بدون ارتباط با یکدیگر عمل می‌نمایند. چکه سما اگر چه رقصی متعلق به شمال البرز است، اما در اکثر آبادی‌های کوهستانی و کوهپایه ای جنوب البرز نیز مورد استفاده است.

 

رقص در کردستان، کرمانشاه و لرستان: رقص در کردستان، هریره نامیده می‌شود، نامی‌ که در شمال خراسان با تحریف، به نوع خاصی از رقص گفته می‌شود. کردستان نیز از مناطق کم نظیر تنوع رقص در ایران محسوب می‌شود. رقص‌های گروهی مردانه، زنانه و انفرادی از گونه‌های مختلف رقص در این منطقه هستند. در کرمانشاه نیز رقص‌های سه چار، گردیان(گریان)، چپی، فتاپاشایی و خان امیری، تنها چند نمونه از مجموعه رقص این منطقه به شمار می‌آید. در لرستان نیز تنوع رقص قابل توجه است؛ علاوه بر شمشیربازی و ترکه بازی، نوعی چپی، همانند چپی کرمانشاهی نیز متداول است. 

 

رقص,آموزش رقص,رقص ایرانی,رقص خردادیان,آموزش رقص ایرانی,کلیپ رقص,رقص در ایران

رقص در بلوچستان: در بلوچستان رقص‌هایی چون دولت، چاپ زابلی، رقص زابلی، گران چاپ، سه چاپ، کلمپور، چوچاپ، شمشیر بازی و دوچوبه رواج دارد. مرکزیت این گروه از رقص‌ها در دلگان است. در منطقه میرجاوه نیز رقص‌هایی چون چاپ سرحدی، یک لت، دو لت و سه لت رایج است که همانند چوب بازی خراسانی است.


رقص در سواحل جنوبی: تا چند دهه پیش، در بنادر و سواحل جنوبی کشور، رقص‌های متفاوتی رایج بوده است. معمول شدن انواع رقص‌های عجیب و غریب و مفصل عربی و آفریقایی مانند رقص‌های رزیف، کووایی، شابوری لافت و ذاکری از نمونه این گونه رقص‌ها هستند.


رقص در آذربایجان: در آذربایجان گروه رقصندگان با انطباق تحرک و مهارتی مثال زدنی حرکاتی را به نمایش می‌گذارند که این درجه تعالی و ترتیب را به سختی می‌توان در رقص‌های دیگر اقوام فلات جستجو کرد. رقصندگان به گروه‌های متعدد و چند نفره تقسیم شده سپس هر یک به نوبت گوشه یا بخش خاصی از رقص خود را به اجرا در می‌آورند. ورزیدگی، چستی و چابکی، از ملزومات کار رقصندگان است."یاللی" بازگو کننده موضوعات تاریخی، مورد تجاوز قرار گرفتن، احساس خطر، بازگشت به خود و ایجاد وحدت برای دفاع است. "قایتاغی" در بردارنده مفاهیمی‌چون رفع اختلافات درونی، گرفتن دستور مقاومت و بیعت از سردسته، بسیج عمومی‌برای راندن دشمن، سوار بر اسب به سوی میدان جنگ است."لزگی" با مضامینی چون جنگ، مبارزه با دشمنان در دو جبهه، رشادت و از جان گذشتگی، کسب پیروزی، شور و شوق پیروزی، وحدت و همبستگی ابدی همراه است.


رقص در خراسان: رقص چوب یا به گفته بومیان خراسان چوب بازی از رقص‌های جمعی و پرتحرک است و حالات و پزهای آن، بر جنبه‌های رزمی‌و حماسی آن حکایت دارد. این بازی از آغاز تا پایان با سرنا و دهل همراهی می‌شود.

 

رقص در عشایر: در میان ایل قشقایی مشهورترین رقص هلی نام دارد که در سه قسمت و با سه ریتم متفاوت به اجرا در می‌آید. آخرین قسمت این رقص که دارای شتاب و سرعتی فوق العاده است به لکی و کلواری مشهور است. بختیاری‌ها علاوه بر رقص چپی از دو نوع رقص حماسی سود می‌برند که یکی از آنها با شمشیر و دیگری با ترکه است.

 



از دنیای هنر و هنرمندان بیشتر بدانید

  • آموزش رقص
  • رقص فولکلوریک آذربایجانی
  • معرفی رقص قایتاغی
  • قابلیت های رقص ملی آذربایجان
  • معرفی رقص تره کمه
  • ویژگی ها و انواع رقص های لری (1)

ادامه مطلب ...

بیوگرافی امیر تتلو

مجموعه: هنر و هنرمند


 

 

بیوگرافی امیر تتلو

 

امیر حسین مقصودلو

نام : امیر حسین

نام فامیل : مقصود لو

لقب : تتلو ( از خود ساختگیه وخواسته یه لقب تک انتخاب کنه که فقط تو دنیا یکی باشه)

تاریخ تولد : 1362/6/30

امیر مقصود لو معروف به تتلو در شهر تهران در ساله 1362 به دنیا اومده و از سال 1379 با موسیقی رپ اشنا شده ( قبلش یه 2 سالی پاپ میخونده ) و در سال 1380 با سفر به دبی و اشنا شدن با شاهرخ تونست سبک ار ان بی رو به صورته کامل فرا بگیره و بعد از اون وارد ایران شد و شروع کرد به ار ان بی خوندن با رپرهای بزرگ اون موقع مثله توهی و پیشرو و ابلیس و تیغه و ......

امیر در اوایل تقریبآ تا سال 1383 کارش در سبک ار ان بی به صورته کاور بود و نتونسته بود به طور کامل تو این سبک رشد کنه تا این که امیر و حسین تهی گروه تی ان تی رو تشکیل دادن و کارهای قوی رو با اهنگ سازیه محسن صادقی بیرون دادن

لازم به ذکر است که بگوییم امیر فردی است که به همراهیه تهی و پیشرو و روزبه اولین کلیپ رپه فارس رو روانه بازار کردند و قدمه بزرگی رو در پیشرفت رپ ورداشتن

امیر تتلو به دلیل کدورتی که با حسین پیدا کردن گروه تی ان تی رو رها کرد و هر کدوم به کارهای خودشون ادامه دادن البته مثله اینکه جدیدن و بعد از کلیپ گیر میدادی با هم اشتی کردن ولی دیگر گروه تی ان تی وجود ندارد

نکته جالب در مورد تتلو اینه که تتلو تا کنون هیچ البومی بیرون نداده و هرچه از او به عنوان اهنگ بیرون امده به صورت تک اهنگ بوده است

امیر تتلو را همگان با سبک ار ان بی میشناسند ولی امیر تاکنون در 3 یا 4 ترک رپ نیز خوانده است

امیر تتلو که با سروش و رضا پیشرو نیز رابطه یه صمیمانه ای داشت سر قبول نکردن عضویت در صامت با انان نیز به مشکل برخورد و الان با هیچ کدوم رابطه دوستانه ندارد

زمانی که تتلو در ایران بود در سعادت اباد سکونت داشت ولی از اوایل سال ۸۹ به دبی رفته است

به زودی رپ رو میزاره کنار ولی نمیگه کی . امیر 6 ماه تو دوبی زیر نظر شاهرخ سالار سولفژ کار کرده . آهنگساز و تنظیم کننده و استادش محسن صادقی هستش . تو استودیو اوج مهر ضبط میکنه . از رپرها کار پیشرو ، تیغه ، تهی ، زدبازی ، اردلان و فلاکت رو فقط دوست داره .
البته اردلان رپر خودشه یعنی خودش درستش کرده و به زودی هم میترکونه . معنی تتلو هم فقط به خودش ربط داره .
یه شایعاتی هست که میگن امیر تتلو شغلش فلانه . بدونین که همش شایعه اس و این عکسها در هر مکانی که گرفته شده توسط هواداران بوده . تنها شغل امیر کار ساختمانه که با دامادشون که مهندس عمرانه شریکن .

 

بیوگرافی امیر تتلو

 

 

بیوگرافی امیر تتلو

 

 

بیوگرافی امیر تتلو

منبع:parsclubs.com



از دنیای هنر و هنرمندان بیشتر بدانید

  • بیوگرافی امیر تتلو+عکسهای امیر تتلو
  • بیوگرافی رضا پیشرو
  • بیوگرافی آرمین 2 afm + عکسهای آرمین 2afm
  • بیوگرافی خشایار اعتمادی
  • بیوگرافی سامی یوسف+ تصاویر سامی یوسف

ادامه مطلب ...

نازنین افشین جم دخترشایسته سال 2011

مجموعه: هنر و هنرمند


 

نازنین افشین جم

نازنین افشین جم متولد ۱۳۵۸ برابر با ۱۹۷۹ میلادی در تهران؛ خواننده، ترانه سرا، آهنگساز، فعال بین‌المللی حقوق بشر، مدل و بازیگر ایرانی-کانادایی است که عنوان دختر شایسته‌ی کانادا و مقام دوم دختر شایستهٔ دنیا را نیز کسب کرده‌است.زندگی شخصی نازنین افشین جمنازنین افشین جم در سال ۱۹۸۱ به همراه خانوادهٔ خود به کشور کانادا رفت. پس از پایان دبیرستان به دانشگاه بریتیش کلمبیا رفت و لیسانس خود را در رشتهٔ روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دریافت کرد و سپس تحصیلات خود را در پاریس و انگلستان ادامه داد. انازنین افشین جم پس از پایان تحصیلات تاکنون با صلیب سرخ و سازمان عفو بین‌الملل همکاری می‌کند.

 

نازنین افشین جم, عکس نازنین افشین جم, بیوگرافی نازنین افشین جم


مسابقات دختر شایسته و برتری نازنین افشین جم

 
نازنین افشین جم در سال ۲۰۰۳ عنوان دختر شایسته کانادا را کسب کرد و در همان سال در مسابقات میس ورلد که در شهر سانیا در کشور چین برگزار می‌شد شرکت کرد. او در آن‌جا پس از روزانا دیویسون (نماینده ایرلند) به مقام دوم رسید.

 

ازدواج نازنین افشین جم

 
نازنین افشین جم در تاریخ چهار شنبه ۴ ژانویه ۲۰۱۲ در کشور مکزیک با پیتر مک‌کی وزیر دفاع کانادا ازدواج کرد.مک کی و افشین جم به ترتیب، 46 و 32 سال سن دارند.

نازنین افشین جم, عکس نازنین افشین جم, بیوگرافی نازنین افشین جم

 

علاقه نازنین افشین جم به موسیقی


در ۲۴ آوریل ۲۰۰۷ اولین آلبوم نازنین افشین جم با نام «یک‌روزی» با موضوع سیاسی در مورد مسائل ایران و تلاش جوانان ایرانی برای کسب آزادی وارد بازار آمریکا شد.این آلبوم پانزده آهنگ و ترانه به زبان‌های انگلیسی و فارسی دارد.


فعالیت‌های دیگر نازنین افشین جم


نازنین افشین جم بازیگر، خواننده و مدل بین‌المللی و همچنین خلبان نیز هست و گواهی پرواز با هواپیمای موتوری و گلایدر را دارد.وی به بالاترین درجات خلبانی غیر تجاری در کشور کانادا رسیده‌است و به زبان‌های فارسی، انگلیسی و فرانسوی مسلط است و اسپانیایی را نیز تا حدی می‌داند.


آینده کاری 


نازنین افشین جم اعلام کرده است که قصد ساخت فیلم‌های مستند را دارد و علاقه دارد که تبدیل به گزارشگری همچون کریستین امانپور شود.

 

 


ادامه مطلب ...