بیوگرافی فرزاد فرزین+تصاویر فرزاد فرزین
بـیـوگـرافـی فرزاد فرزین
فرزاد فرزین متولد سوم تیرماه ۱۳۶۰، موسیقی حرفه ای را در سال ۱۳۷۷ با «گروه کروز» شروع کرد. امّا به دلایل شخصی گروه را به قصد کار کردن روی آلبوم اوّل خود (شراره) ترک کرد. تدارک «شراره» سه سال به طول انجامید و آلبوم در سال ۱۳۸۳ منتشر شد. آهنگسازی قطعههای شراره بر عهدهٔ خود فرزاد، «یاشار صباحی» و «علی ثابت» بود و ارژنگ حقانی آن را تنظیم کرده بود.
پس از این فرزاد فرزین همکاری با خوانندگان دیگر را شروع کرد و با افرادی چون «مهدی مقدم»، «مهدی مدرس» را آغاز کرد و در ترانه هایی با «رضا صادقی» و «امید آمری» نیز هم آواز شد. علاوه بر این او برای «امید آمری» و «مهدی مدرس» قطعه هایی تنظیم کرد و در آلبوم «متاسفم» از «محسن چاوشی» به عنوان نوازنده ، همخوان و میکس و مستر کننده ی آلبوم وی حضور داشت. در این مدت او چند موزیک ویدیو هم تهیه کرد که برای کارهای بعدی او را دچار مشکل ساخت.
بیوگرافی فرزاد فرزین+تصاویر فرزاد فرزین
بعد از شراره فرزاد کار بر آلبوم دوم خود، «تعقیب» را با تنظیم دوباره آهنگهای خود شروع کرد که متاسفانه توسط شخص یا اشخاصی که هویت آنها ناشناس ماند، به طور غیر رسمی منتشر شد. بعد از این مسئله، فرزاد سراغ تیم جدیدی از آهنگساز و تنظیم کنندهها رفت تا روی آلبوم دیگری که «شوک» نام گرفت کار کند. شوک در سال ۱۳۸۷ به بازار عرضه شد و مورد توجه منتقدین قرار گرفت . بیشتر قطعات آلبوم با آهنگسازی فرزاد صورت گرفته بود و آهنگسازانی مثل «فرزاد فتاحی» و «شهاب اکبری» آنها را تنظیم کرده بودند. این آلبوم مورد توجه زیادی واقع شد و در جدول فروش آلبوم ها خودنمایی می کرد .
پس از موفقیت آلبوم شوک، فرزاد فرزین شروع به اجرای کنسرت هایی در سراسر کشور کرد که از جمله آنها می توان به تهران، کرج (به همراهی محسن یگانه) و کیش اشاره کرد. فرزاد فرزین در سالهای اخیر تیتراژ برخی از برنامههای تلوزیونی از جمله «کوله پشتی» و «شب به خیر تهران»و برنامه ی با ما اینجا را نیز اجرا کرده است. آلبومی که فرزاد پس از «شوک» به سراغ آن رفت، «شانس» نام داشت و او دوباره تیم کاری خود را تغییر داد. او در این آلبوم با تنظیم کنندگان سرشناسی چون «پدرام کشتکار» و «کوشان حداد» کار کرده و «حامد هاکان» نیز با او همکاری کرد . «شانس»، اسفند ماه ۱۳۸۸ عرضه شد و از همان هفته اوّل با فروش بسیار خوبی مواجه شد. فرزاد فرزین در برنامه نوروزی شبکه سوم سیما حضور پیدا کرد و با همکاری «علی اصحابی» و «بهنام صفوی» قطعهای مخصوص برنامه آماده کرد. این قطعه در نوروز ۱۳۹۰ قطعه مخصوص ویژه برنامه تحویل سال نو اجرا شده بود .
بیوگرافی فرزاد فرزین+تصاویر فرزاد فرزین
فرزاد پس از موفقیت آلبوم شانس آلبوم جدید خود را استارت زد و در این آلبوم با افرادی چون کوشان حداد ، انوشیروان تقوی همکاری کرده است . این آلبوم شلیک نام گرفت که هم اکنون آماده ی ورود به بازار موسیقی می باشد . فرزاد در فاصله ی بین آلبوم شانس و شلیک در دو آلبوم گروهی از جمله آلبوم خاص و آلبوم دلصدا حضور پیدا کرد و به گفته ی وی به احتمال قوی دیگر در آلبوم های گروهی حضور پیدا نخواهد کرد . فرزاد در چند سال اخیر کنسرت های بسیار متفاوت و خوبی با کارگردانی کیوان ملک مطیعی برگزار کرد که بسیار مورد توجه مردم و اهالی موسیقی قرار گرفت تا با این کار سطح کنسرت های موسیقی پاپ داخل کشور را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد .
بیوگرافی فرزاد فرزین+تصاویر فرزاد فرزین
بیوگرافی فرزاد فرزین+تصاویر فرزاد فرزین
بیوگرافی فرزاد فرزین+تصاویر فرزاد فرزین
بیوگرافی فرزاد فرزین+تصاویر فرزاد فرزین
بیوگرافی فرزاد فرزین+تصاویر فرزاد فرزین
منبع:farzadfarzin.net
ساناز قاضی زاده
ساناز قاضی زاده خبرنگاری است که در رشته دیجیتال مدیا در دانشگاه متروپولیتن لندن تحصیل می کند. او از17 سالگی کار را در تحریریه های تهران آغاز کرده است.
ساناز خبرنگاری را با صفحه های فرهنگی و هنری خبرگزاری میراث فرهنگی و روزنامه همشهری شروع کرد. همزمان دوره روزنامه نگاری مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها را زیر نظر روزنامه نگاران و کارشناسان مطبوعاتی ایران گذراند.
او می گوید که این دوره به من کمک کرد تا از تجربه های اساتید مسلم روزنامه نگاری ایران همچون یونس شکر خواه، علی اکبر قاضی زاده، کامبیز نوروزی، حسن نمک دوست تهرانی، حسین قندی، فریدون صدیقی، احمدرضا دالوند، زنده یاد بهمن جلالی و بسیاری دیگر از این عزیزان برای پیشرفت در تهیه گزارش و خبر استفاده کنم.
ساناز سپس گاهی به عنوان خبرنگار آزاد و گاهی به عنوان عضو ثابت با تحریریه های شرق، همشهری, اعتماد ملی و ... همکاری کرد. تعطیلی روزنامه ها و همزمان روزنامه نگاری در حوزه فرهنگ و هنر او را به ایجاد ارتباط نزدیک با هنرمندان علاقه مند کرد تا اینکه در خانه هنرمندان ایران، فرهنگسرای نیاوران ، موسسه فرهنگی هنری ماه مهر و نگارخانه والی مشغول به کار شد و حوزه هنر را از نزدیک دنبال کرد.
در سال 2007 نیز پروژه «آی لرن» بی بی سی ورد سرویس تراست را به پایان رساند و با مجله کارگاهی این گروه با نام «زیگزاگ» در تهیه گزارش های هنری آنلاین و صوتی همکاری کرد و از نزدیک با کار در رادیو آشنا شد.
سال 2008 برای ادامه تحصیل در رشته دیجیتال مدیا به لندن آمد و در سپتامبر 2009 به عنوان مربی، هدایت آخرین گروه پادکست زیگزاگ را برعهده گرفت که در آن به خبرنگاران جوان افغان و ایرانی تهیه پادکست رادیویی را آموزش می داد.
همزمان به دلیل تجربه اش در حوزه فرهنگی و اجتماعی به عنوان خبرنگار آزاد برای سایت جدید آنلاین گزارش های مالتی مدیا تهیه می کرد.
او به کار در حوزه فرهنگی و اجتماعی علاقه بسیاری دارد.
منبع:manototv1.rozblog.com
عکس و بیوگرافی مسعود سعیدی
عکس و بیوگرافی مسعود سعیدی
بیوگرافی و عکس های زیر مربوط به مسعود سعیدی است
نام: مسعود
نام خانوادگی: سعیدی
تاریخ تولد: اسفند ماه سال ۱۳۶۶
محل تولد: شیراز
محل زندگی: تهران
وضعیت تاهل: مجرد
مسعود سعیدی در سال ۱۳۸۵ کار خود را در عرصه ی موسیقی شروع کرد – به گفتی خیلیا مسعود سعیدی اولین خواننده سبک R&B در ایران است.
او در اوایل کار به شدت مورد توجه بزرگان سبک رپ قرار گرفت و همکاری او با خوانندگان بزرگ سبک رپ باعث شد او در کمترین زمان ممکن در جامعه موسیقی صاحب جایگاه شود.
او پس از مدتی به این نتیجه رسید که میتواند به صورت انفرادی کار کند و همین امر باعث موفقیت بیشتر وی در زمینه ی موسیقی شد.
عکس و بیوگرافی مسعود سعیدی
عکس و بیوگرافی مسعود سعیدی
عکس و بیوگرافی مسعود سعیدی
عکس و بیوگرافی مسعود سعیدی
عکس و بیوگرافی مسعود سعیدی
منبع:davoodonline.com
یکی از رقص های مورد علاقه مردم آذربایجان است.ملودی بسیار ظریف و دلچسب، حرکات ظریف و نرم، این رقص را در بین توده مردم بطور گسترده ای متداول نموده است. عروسی را نمیتوان یافت که در آن “واغزالی” شنیده نشود. در حال حاضر ملودی این رقص فامیل عروس را مشایعت میکند.
این رقص قدمت زیادی دارد که باید تاریخ آن را بررسی کرد. در عصر ۱۶ یکی از قبیله های بزرگ “قاراقویونلولار” در آذربایجان مسکن می گزیند. آنها ماهنی ها و رقص های فراوانی را به وجود آورده اند البته امروزه اثری از آنها وجدو ندارد.
رقص “واغزالی” ابتدا به صورت تک مئلودیای “قاراباغین آغیری” بوده که بعدها به دو مئلودیای “آستا قاراباغی” و “واغزالی” در آمده است.
به اعتقاد اهالی شکی این مئلودی از مئلودی ماهنی”دنیزه گیرمه” به وجود آمده است که البته نمی توان این اعتقاد را به سادگی باور کرد. بعضی ها هم اعتقاد دارند که این رقص مخصوص بدرقه عروس برای رفتن به خانه بخت در دورست است و در این موقع اجرا می شود.البته هر کدام از اینها نظریه بوده و نه می توان قطعا پذیرفت و نه قطعا رد کرد.
توضیحاتی به زبان ترکی:
“آذربایجان خالقینین ان سئویملی رقصلریندهن بیریدیر. سون درجه ظریف، اورهیه یاتان مئلودییا، اینجه یومشاق حرکتلر بو رقصی خالق آراسیندا داها گئنیش یایمیشدیر. آذربایجاندا ائله بیر توی اولمورکی، اورادا «واغزالی»نین جاذبهدار صداسی ائشیدیلمهسین.
چوخ قدیم، اؤز آدیندان خیلی قدیم رقصدیر. اونون منبعینی تاریخده آختارماق لازیمدیر.
معلوم اولدوغو کیمی، ۱۶ـ نجی عصرده آذربایجاندا جنوبدان گلمیش قارا قویونلولارین بؤیوک قبیلهسی مسکن سالمیشدیر. اونلار چوخلو ماهنی و رقصلر یاراتمیش، لاکین بونلاردان تاریخده ایز قالمامیشدیر. تکجه بیر مئلودییا عصریمیزه قدر گلیب چاتمیشدیرکی، اونودا قارا قویونلولار نسلیندهن اولوب، حاضیردا شکی رایونونون تپه جنت، چای قاراقویونلو، دره جنت، حتم اوباسی، شیرین بولاق، کهریز و باشقا کندلرده یاشایانلار قورویوب ساخلامیشلار. «واغزالی» رقصینین اساسینی تشکیل ائدهن، اوللر «قاراباغین آغیری» آدلانان قدیم مئلودییا سونرالار ایکی حصهیه شاخهلهنرک «آستا قاراباغی» و «واغزالی» مئلودییاسینا چئوریلیب.
شکی ساکینلرینین سؤیلهدیکلری بیر فرضیهده وار. اونلارین دئدیگینه گؤره ایسه «واغزالی» مئلودییاسی «دنیزه گیرمه» ماهنیسینین مئلودییاسی اساسیندا عمله گلیب. بیزجه، بئله بیر فرضیه حقیقتدهن اوزاقدیر. گؤرونور، قوجامان موسیقیچیلری همین ماهنینین مئلودییاسینداکی باشلانغیج حصهسی یانیلدیب. بلی، اگر ماهنینین اولینجی ایکی سطری «واغزالی»نین اوّللینی خاطیرلادیرسادا سونراکی ایکی سطیر، داها دوغروسو، ایکی سطرین مئلودییاسی بو فیکری تصدیق ائتمیر.
بس بو رقصین آدی، آچیق ـ آیدینجا دمیر یولونا حصر ائدیلمیش آدی هارادان مئیدانا گلیب؟ معلومدورکی، آذربایجاندا دمیر یولو خطی ایلک دفعه باکیایله بالاخانی ـ صابونچو و سوراخانی نفت معدنلری آراسیندا سالیندی. اول بو دمیر یول خطیایله آنجاق نفت داشییاردیلار. سونرا سرنشین داشیمالارینادا باشلاندی. اونداندا اول ۱۸۸۳ جو ایلین ماییندا تفلیسله باکی آراسینداکی دمیر یولو ایشه سالینمیشدیر.
تصور ائتمک هئچده چتین دئییلدیرکی، دمیر یولو خطینین اولماسی اهالینین بیر یئردهن دیگرینه گئدیب ـ گلیشینی نه قدر آسانلاشدیرمیشدیر. گلینی اؤز یئرلریندهن باشقا بیر شهره آپاراندا بو خوش سفر دمیر یولونا دوشسهیدی، بوتون قوهوم ـ اقربا، قونشولار و قوناقلار اونو واغزالادهک ماهنی ایله، چالیب اویناماقلا یولا سالاردیلار. واغزالدا بیر داها، قوناقلار اوچون وداعلاشما شنلیگی دوزهلدهردیلر، گلین بیگ ائوینه یولا دوشردی. بورادا، داها دوغروسو، بو عنعنهیه بو طنطنهیه حصر اولونان، یئنی مئلودییا «قاراباغین آغیری» آدلی رقص مئلودییاسی مئیدانا چیخیر. بو آد ایندی بوتون زاقافقازیادا «واغزالی» آدیایله مشهوردور.
حاضیردا بو رقصین مئلودییاسی گلینین آداملارینی مشایعت ائدیر. قوناقلار موسیقینین اوجا صدالاری آلتیندا اوینایا ـ اوینایا، اوللرایسه مشعللرله، تفنگ آتا ـ آتا کوچهلر بویو شنلیکله، (حکماً دئییلکی، واغزالا؛) گئدیر. «واغزالی»نین مئلودییاسیدا تویون بو مقامینداکی شادلیق طنطنهسینین بیر نوع رمزی کیمی سسلنیر، خوش مراسمی داهادا روحلاندیریر. بیگین ائوینده همین موسیقینین مئلودییاسی آلتیندا اونون قوهوم ـ اقرباسی چوخ واخت اؤزوده اویناییر.
سؤز یوخکی، «واغزالی» آدینین عمله گلمهسی بارهده یوخاریدا دئییلنلر یالنیز فرضیهدیر. آخی، هامییا معلومدورکی، گلینلرین اکثریتی آتا ائویندهن چوخدا اوزاغا کؤچمهینده، عادتاً فایتونلارلا (شهر یئرلرینده) و آتلا (کند یئرلرینده) گئدهردیلر. هر حالدا فرضیه اولسادا بونا رئال زمین وار. چونکو گلینین اوزاغا کؤچمهسی، اونون او زامانلاردا هله عادت ائدیلمهمیش بیر نوعده، یعنی واغزاللاردا یولاسالینماسی او قدهر مهم، حیاتی حادثهایدیکی، اونا لاپ خصوصی بیر رقص مئلودییاسی («واغزالی») حصر ائده بیلردیلر.
«واغزالی» رقصی اولدوقجا جاذبهلی، قشنگ، سون درجه لیریک رقصدیر. اونو اینجهلیکله، بیر نوع، سوزگون، آخیجی حرکتلرله اویناماق لازیمدیر. “
منبع:azeridance.com
از دنیای هنر و هنرمندان بیشتر بدانید
رقص یک نوع هنر اجرای ریتمیک حرکات بر اساس انعطاف پذیری بدن انسان است. توضیح ارائه شده در دایره المعارف سوویت کامل نیست چرا که در تاریخ بشر قبل از پیدایش هنر و هنر آفرینی،رقص موجود بود.تکامل تدریجی رقص از گردش موزون و پریدن از آتش تا انجام مراسمی با فرمهای بدیع، حرکات ظریف، پانتومیم، تقلید و نقل، راه درازی را پیموده است. این سلسله از حرکات با مفهوم شکار، کمین، ردیابی، رماندن، گرفتن و جنگیدن و با تمثیلهایی چون فرا رسیدن بهار،بیداری طبیعت، کاشت، برداشت محصول، باغ چینی، صید ماهی، کومه سازی و در نهایت در حرکات موزون پهلوانی و حماسه هایی با شمشیر کوراوغلو، با سینه ای فراخ، با نگاهی به دوردست، مغرور و گاه آرام، گاه تند، پایکوبان، با پرشها و جهش های سریع و نشانی از مهارتهای جنگی، با ریتم تند طبل ها، به اوج می رسد.
رقص برای تمام موجودات زنده راهی برای برطرف کردن یک احتیاج غریزی است. حتی جمادات نیز در حال رقصیدن هستند و تنها یک حقیقت مطلق وجود دارد و آن “حرکت” است و رقص نیز یک حرکت هدفدار و دارای انتظام. در نگاه شاعر فیلسوف آذربایجان، حسین جاوید از اجسام میکروسکوپی (اتم و آنچه درون اتم) گرفته تا اجسام تلسکوپی و ماکروسکوپی (ستارگان و سیارات) تماما در حال رقصند.
شمس تبریزی سه شکل از ظهور حالات روح انسان کامل در حال تصوف را در موسیقی،رقص، شعر می داند. همچنین شمس تبریزی شادابی انسان، صمیمیت او با دیگران و باز کردن ذهن او برای پذیرش تمام دانستنی ها و علمها را در رقص می بیند.
زمان دقیق به وجود آمدن رقص و اینکه توسط کدام مردم بوجود آمده است برای جامعه علمی به درستی معلوم نیست . بومیان آفریقا،بومیان استرالیا و تورکان قدیم بوجود آورندگان رقص بوده اند.حکاکی ها و طرح های باقی مانده بروی سنگ ها از ادوار گذشته هنوز هم باقی هستند.اولین طرح های مربوط به رقص آذربایجان در حکاکی ها را به اثبات رسانده است.
حال یک سوال پیش می آید و آن این است که مفهوم کلمه رقص چیست؟ دهخدا و برخی از لغت شناسان کلمه رقص را یک کلمه عربی میدانند. اما در اصل این یک کلمه با ریشه لاتینی است که به معنی عکس العمل است. (reaction,reaksia)اگر دقت کنیم می فهمیم که واقعا هم این گونه است زیرا انسان های اولیه در برابر اعمال خارق العاده و نیروهای فوق طبیعی عکس العمل نشان میدادند و با حرکات مشخص احساسات، افکار و ترسشان را بیان میکردند.
رقص های آذربایجانی از یک سری رقص های مختلف که از نسلی به نسل بعدی منتقل شده و در این پروسه توسعه یافته اند، شکل گرفته است. بعضی از این رقص ها در اصل جزء مراسم دینی یا جزئی از آمادگی های جنگی و دفاعی بوده است در هر صورت در حال حاضر از این رقص ها در مجالس مهم در آذربایجان ایران و جمهوری آذربایجان و در برگزاری برنامه های ورزشی وگردهمایی های فرهنگی استفاده میشود. رقص ملی آذربایجان ریشه در فرهنگ و تمدن ملت آذربایجان دارد و جزئی از هویت مردم آذربایجان می باشد.
در سرزمین آذربایجان، از دیرباز رقص با معنی و مضمون و در عین طراوت و دارا بودن جنبه حماسی و قهرمانی خود در مراسم پیش از شکار، مبارزه(شاخسی رفتن که در ماه محرم در بین مردم آذربایجان رواج دارد در اصل یک رقص و رژه نظامی بوده است که قبل از جنگ و مبارزه اجرا میشد) و در نهایت پیروزی و قدردانی از خدایان طبیعت و شکستن طلسم ها اجرا می شده است. در دورانی که انسانها، آفتاب، ماه، باد، آتش، آب، خاک، درختان و حیوانات را مقدس میشمردند و ستایش میکردند به رسم پرستش و نیایش طی مراسمی دست به انجام حرکات موزون میزدند.
رقص آذربایجان انواع مختلفی دارد. که به چند نوع از مهمترین و مرسوم ترین آنها اشاره میکنیم.
یاللی:
با توجه به منابع در دسترس “یاللی از رقص های کوللکتیو(جمعی) قدیمی آذربایجان است که در بین اکراد، گرجی ها، ارامنه و برخی دیگر از فرهنگ های آسیای مرکزی به گستردکی انتشار یافته است.” منشا یاللی به طور دقیق مشخص نیست اما در رابطه با این رقص اولین اطلاعات و آثار را میتوان در تصاویر و طرح های صخره های قوبوستان و بعد از آن در منظومه “خسرو و شیرین” نظامی گنجوی یافت.
از یاللی های مشهور آذربایجان میتوان به اوزون دره (uzun dere)، جینیق جینیق (ciniq ciniq)، جئیران جئیران (ceyran ceyran)، تبریز یاللی سی (tebriz yallisi)، قالادان قالایا (qaladan qalaya) و …، اشاره کرد. از یاللی در قسمتی از اپرای “کوراوغلو” ساخته اوزئییر حاجی بگلی، اپرای “نرگیز” ساخته مسلم ماقامایف، “گلشن” ساخته سلطان حاجی بگلی، اپرای “آزاد” ساخته جهانگیر جهانگیرلی، “قوبوستان کولگه لری” ساخته قاراقارایف و آهنگسازان روسی و بعضا اروپایی استفاده شده است.
قایتاغی:
این نوع رقص از مشهورترین، زیباترین و یکی از رقص های پر از شادی آذربایجان به شمار میرود. درباره منشا این رقص به یقین نمیتوان گفت که با قایتاقها در ارتباط است. حسن اف(محقق درباره رقص آذربایجانی) با تکیه بر اثر “گلستان ارم” عباس قولو آغا می نویسد: قایتاق کی از سه ایالت داغستان است و سپس به این نکته قناعت میکند که یکی از قبایل داغستان، قایتاق، آفریننده این رقص هستند. انواع مختلف قایتاغی دارای حرکات مشابهی هستند. قایتاق یک کلمه تورکی است. این رقص در آذربایجان با عناوین اوچ دوست، یئددی قارداش و اوغلانلار رقصی اجرا میگردد. از قایتاغی در آثاری از گلینکا، روبنشتین، برودین، نیازی، قلی اف، حاجی اف، رستم اف و برخی دیگر از آهنگسازان استفاده شده است.
لزگی:
رقصی که با نام لزگینکا مشهور است و مانند رقص ملی لزگی ها (اقلیتی در آذربایجان آن سوی ارس که در فرهنگ آذربایجان استحاله شده اند) اجرا میشود. لزگی،حماسی، با وقار، پر تحرک و ریتمیک است که توسط مردان به صورت دست جمعی و با هنرنمایی تک تک ایفاگران با حرکاتی بدیع و گاه اکروباتیک، چرخش روی زانو ها و پرشها و همچنین به صورت دو نفری توسط زنان اجرا میشود. این رقص از رقص های قدیمی آذربایجان به شمار رفته و تداوم رقص آواری یا آباری آذربایجان است.لزگی تمامی ویژگی های جنگاوری ملت تورک آذربایجان را در خود حفظ کرده و مکمل رقص قایتاغی است.
کوراوغلو:
از رقص های قدیمی است که توسط سورنا و دهل اجرا میشود. کوراوغلو پرصلابت، حماسی، رزمی و پهلوانی است که در ابتدا به صورتی آرام شروع شده و تدریجا تند میشودکه به یادبود قهرمان افسانه های دوران فئودالی، کوراوغلو نامیده میشود. کوراوغلو از قدیم در انواع مختلف و با نامهای گوناگونی مانند: کوراوغلونون قایتارماسی، میصری، کوراوغلونون باغیرتیسی و …، همچنین در ورزشهای باستانی و زورخانه توام با حرکات موزون رایج بوده است.
توصیه ما به ورزش دوستانی که دوست دارند در رشته ی ژیمناستیک فعالیت نمایند این است که رقص ملی آذربایجان را یاد بگیرند. چون کلیه رقص ها از جمله رقص آذربایجانی بر اساس انعطاف پذیری بدن انسان است.
منبع:azeridance.com
از دنیای هنر و هنرمندان بیشتر بدانید