بازیگر نقش مهتاب در مجموعه تلویزیونی "دلنوازان" راهنمایی دقیق حسین سهیلیزاده و حضور بازیگران پیشکسوت را بزرگترین کمک به بازیگران جوان در ایفای نقش دانست.
سمانه پاکدل درباره بازی در مجموعه تلویزیونی "دلنوازان" به کارگردانی سهیلیزاده به خبرنگار مهر گفت خصوصیات اخلاقی مهتاب که دختری احساسی است، اما منطقی تصمیم میگیرد و بین احساس و تدبیر توازن را رعایت میکند برایم جالب بود و من را برای بازی در این پروژه ترغیب کرد.
وی در ادامه افزود: حضور سهیلیزاده و پخش شبانه "دلنوازان" در انتخابم بیتاثیر نبود. به هر حال مخاطبان دیدن مجموعههای اجتماعی را دوست دارند و این مجموعه هم تعلیقهای زیادی برای مخاطبان دارد. به نظرم شخصیت مهتاب سفید مطلق نیست و نقاط خاکستری هم دارد مثل قضاوت نادرست او درباره دکتر فرهاد زند.
بازیگر نقش مهتاب ادامه داد: مهتاب درونگرا است و سعی میکند مشکلاتش را خودش حل کند، چون مادری بیمار و خواهری دارد که بیشتر به دنبال شیطنت است. مهتاب دختری است مستقل که روی پای خودش میایستد. بنابراین سر زدن اشتباهات کمتر از او به دلیل تحصیلات و موقعیت خانوادگیاش بیراه هم نیست.
پاکدل ادامه داد: نقش مهتاب را خیلی دوست داشتم و سعی کردم نقش را آنطور که آقای سهیلیزاده و فیلمنامه از من میخواهد دربیاورم. نقش دختری صبور و متین. مهتاب یک عاشق واقعی است و سنتشکنی میکند. او عشق خود را با بهزاد نادیده میگیرد تا یک ازدواج تحمیلی انجام نشود.
وی درباره همکاری با سهیلیزاده گفت: با توجه به اینکه من به درجهای از بازیگری نرسیدهام که بخواهم درباره شخصیتی که بازی میکنم نظر بدهم، اما کارگردان مانند پدری مهربان نه تنها به بازیگران هنگام بازی آرامش میداد، بلکه برای تمام صحنهها از نظر بازیگران هم استفاده میکرد و میخواست دیالوگها را آنطور که راحتترند، اما صحیح بیان کنند.
این بازیگر درباره حضور بازیگران پیشکسوت همچون پرویز فلاحیپور گفت: نمیدانم چگونه از کمک بازیگرانی چون آقای فلاحیپور، خانم کوثری و... تشکر کنم. آنها نهایت همکاری را با بازیگران جوان کردند. از زحمات سهیلیزاده کارگردان، ایرج محمدی و مهران مهام تهیهکنندگان و امیر سلیمانی دستیار کارگردان قدردانی میکنم که کمک زیادی به من کردند.
از بازیگران بیشتر بدانید
بیوگرافی عمار تفتی+ جدیدترین تصاویر عمار تفتی
عمار تفتی (زاده ۳ دی ۱۳۶۰ در تهران) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، دستیار صحنه و لباس، و دستیار کارگردان ایرانی است.
بیوگرافی عمار تفتی:
نام اصلی: عماردهقانی تفتی
زمینه فعالیت: بازیگر
تولد : ۳ دی ماه ۱۳۶۰ تهران
ملیت: ایرانی
تحصیلات: فارغ التحصیل رشته سینما با گرایش تدوین از دانشگاه هنر
بیوگرافی کامل عمار تفتی:
عمار تفتی متولد شهر کوچک و کویری تفت در 20 کیلومتری شهر یزد. عمار تفتی متاهل است. سوغاتی شهر عمار تفتی انار است که عمار انار را بسیار دوست دارد همچنین از خوردن شیرینهای یزدی بسیار لذت می برد.
عمار تفتی از سن 10 یا 11 سالگی اولین کار سینمایی خود را با بازی در فیلم « ایلیا نقاش جوان » به کارگردانی ابوالحسن داودی آغاز نمود و از آن پس تصمیم گرفت تحصیلاتش را در این زمینه ادامه دهد. دومین فیلم را عمار تفتی با بازی در « نون و گلدون» به کارگردانی آقای مخملباف انجام داد. عمار تفتی مجموعه « سیاه، سفید، خاکستری » به کارگردانی آقای شایقی و « جایی برای زندگی » به کارگردانی آقای بزرگ نیا را در سال 82 بازی کرد. در فیلم « نان، عشق، موتور هزار » « زنگی و رومی » « زنبق های وحشی » و در سریال « میوه ممنوعه » به ایفاء نقش پرداخت.
در سریال میوه ممنوعه به این علت بازی کرد چون که حضور بازیگران بزرگ و پیشکسوت چون علی نصیریان، گوهر خیر اندیش، هرمز هدایت،... و کارگردانی چون آقای فتحی و تهیه کننده محترم آقای عفیفه دلیل اصلی پذیرفتن کار بود زیرا ایفاء نقش در کنار این بزرگان باعث کسب تجربیات بیشتر و نیز محک بازیگری او می باشد که بداند چقدر مهارت یافته است.
عمار تفتی دوست دارد کارگردان شود چون از اداره کردن 50 آدم خوشش می آید.
عکس عمار تفتی
فعالیت هنری عمار تفتی:
فیلم های سینمایی عمار تقتی:
ایلیا، نقاش جوان (۱۳۷۱ ، به کارگردانی ابوالحسن داوودی)
نون و گلدون (۱۳۷۴ ، به کارگردانی محسن مخملباف)
مرد بارانی (دستیار کارگردان فیلم) (۱۳۷۸ ، ابوالحسن داوودی)
شراره (دستیار صحنه و لباس فیلم) (۱۳۷۸ ، سیامک شایقی)
فرزندان خورشید (دستیار صحنه فیلم) (۱۳۷۸ ، حسین محجوب)
نان و عشق و موتور ۱۰۰۰ (بازیگر، دستیار کارگردان فیلم) (۱۳۷۹ ، ابوالحسن داوودی)
زنگی و رومی (دستیار صحنه فیلم) (۱۳۸۰ ، ناصر تقوایی)
جایی برای زندگی (۱۳۸۲ ، محمد بزرگنیا)
ارتفاع ۹/۴۶ (۱۳۸۵ ، سیامک شایقی)
خواب زمستانی (۱۳۸۶ ، سیامک شایقی)
شرقی (۱۳۸۷ ، عبدالرضا منجزی)
به تهران خوش آمدید (۱۳۹۱ ، رضا سبحانی)
مزارشریف (۱۳۹۳-۱۳۹۲ ، حسن برزیده)
تله فیلم عمار تفتی:
روبات (۱۳۸۵ ، مهرداد خوشبخت)
پاسخ رحمان (۱۳۸۶ ، جواد افشار)
بام تا بام (۱۳۸۶ ، مجید تربتی فرد)
جایی نزدیک آسمان (۱۳۸۶ ، سامان سالور)
خانه ساحلی (۱۳۸۷ ، صادق کرمیار)
سبز، سپید، سرخ (۱۳۸۷ ، مجید تربتی فرد)
گام های معلق (۱۳۸۸ ، شاهرخ دولکو)
شما پلیسید (۱۳۸۹، عاطفه خادم الرضا)
حرف مردم (۱۳۹۰، داریوش یاری)
توپ، شوت، شیشه (۱۳۹۰، بهمن شهروان)
نقاب پوشالی (۱۳۹۱، حسین گنجخانی)
به رنگ انار (۱۳۹۱ ، اسرافیل علمداری)
فیلم های تلویزیونی عمار تفتی:
سفید، سیاه، خاکستری ( ۱۳۷۵ سیامک شایقی )
زنبق های وحشی ( ۱۳۸۱ بهرام کاظمی)
پای پیاده ( ۱۳۸۴ اصغر توسلی )
زیر زمین (۱۳۸۵ علیرضا افخمی)
میوه ممنوعه (۱۳۸۶ حسن فتحی)
گل های گرمسیری (۱۳۸۷محمد مهدی عسگرپور )
شب می گذرد ( راما قویدل)
ساختمان ۸۵ ( ۱۳۸۸ مهدی فخیم زاده )
ده عکس ترانه پاییزی ( بهمن زرین پور)
خط سوم ( ۱۳۸۹ داریوش یاری)
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد ( ۱۳۹۰ نوید میهن دوست )
خانه دوستی ( ۱۳۹۱ احمد فیضی )
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد -اپیزود مسافر دو دنیا ( احمد معظمی و محمود معظمی)
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد -بهترین راه (حسین فلاح)
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد -سکوت (محمود معظمی)
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد - آغاز تلخ (احمد معظمی)
رنگ شک (فریبرز عرب نیا )
در بند اروند ( سیامک صرافت)
پریا (1395 حسین سهیلی زاده)
بازی های عمار تفتی در تئاتر:
دشت مینو (۱۳۸۵)
تبرئه شده (۱۳۸۷)
یک شاخه گل با بوی وارطان (۱۳۹۰)
چاله (۱۳۹۱)
جدیدترین عمار تفتی:
تصاویر جدید عمار تفتی
تصاویر عمار تفتی
کودکی عمار تفتی و مادرش
عکس هایی از عمار تفتی
گردآوری: بخش سرگرمی بیتوته
از بازیگران بیشتر بدانید
مهدی فخیمزاده
مهدی فخیم زاده
زمینه فعالیت : سینما و تلویزیون
تولد : ۱۳۲۱
محل زندگی : تهران
ملیت : ایرانی
پیشه : بازیگر، فیلمنامه نویس، طراح صحنه و لباس و تهیه کننده
سالهای فعالیت :۱۳۵۱ تاکنون
مهدی فخیم زاده (زاده ۱۳۲۱ تهران) کارگردان سینما و تلویزیون، بازیگر، فیلمنامهنویس، طراح صحنه و لباس و تهیه کننده اهل ایران است.
زندگی هنری مهدی فخیم زاده
مهدی فخیم زاده فعالیتهای هنری خود را با تئاتر و در سال ۱۳۴۸، و فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم تپلی، ساخته رضا میرلوحی آغاز کرد. وی دارای لیسانس زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه تهران و فارغ التحصیل از دانشکده هنرهای دراماتیک تهران است.
مهدی فخیم زاده یک رزمی کار است و جزو خانوادهٔ بزرگ کاراته کاران ایران می باشد. این موضوع، در کارهای هنری ایشان خود را مکررا نشان داده است.
مهدی فخیم زاده در رشته ادبیات مشغول به تحصیل بود که در اواسط تحصیل علاوه بر این رشته وارد دانشکده هنرهای دراماتیک شد و همزمان در هر دو رشته مشغول به تحصیل شد. در سال 1351 وارد عرصه سینما شده و در فیلم های مختلف به عنوان دستیار کارگردان حضور پیدا کرد.
وی فیلمنامه های متعددی را نوشته است. در سال 1353 اولین فیلم سینمایی اش را کارگردانی کرد. از جمله فیلم هائی که تاکنون کارگردانی کرده میتوان از میراث من ، جنوب ، تشریفات ، مسافران مهتاب ، تپش ، بهار در پاییز ، ساده لوح ، خواستگاری ، شتاب زده ، همسر و همنفس و ...نام برد.
تصاویر مهدی فخیمزاده
گفتگویی کوتاه با مهدی فخیم زاده
من در دانشکده ادبیات در رشته زبان فرانسه تحصیل کرده ام و دانشکده هنرهای دراماتیک را بدون اخذ لیسانس رها کردم و این خلاصه ای از میزان تحصیلاتم است. بعد هم در رشته بازیگری ، نویسندگی و کارگردانی مجموعه ها و فیلم های سینمایی تا کنون فعالیت داشته ام.
مدت زیادی است که ذهن خود را معطوف به کار پلیسی کرده اید آیا این دلیل خاصی دارد .
ژانر پلیسی را همیشه دوست داشته و به آن علاقه مند بودم. قبل از انقلاب اسلامی این فرصت داده نمی شد تا در این حوزه کار شود . بعد از انقلاب اسلامی در سال 1358 این فرصت پیش آمد و من فیلمی ساختم بنام "میراث من جنوب" ،گرچه صرفا پلیسی نیست اما با فضایی که در این فیلم بوجود می آید کار به نوعی شباهت به کار پلیسی دارد بعد از آن دوباره کشور در گیر یک نوع سیاست گزاری خاصی شد و باز کمتر کارهای پلیسی ارائه شد. گرچه من در آن مدت درگیر سریالهای تاریخی مثل ولایت عشق و تنهاترین سردار بودم اما بعد از آن بلافاصله دوباره شرایط ارائه کارهای پلیسی بوجود آمد. من خیلی علاقمند بودم فیلم سینمایی پلیسی بسازم چون به اندازه کافی مجموعه های تاریخی و فیلم ملودرام خانوادگی ساخته بودم. در آن زمان از طرف فرماندهی نیروی انتظامی تهران پیشنهاد ساخت کار پلیسی داده شد و من مجموعه خواب و بیدار را کار کردم و بعد از آن هم دوست داشتم و علاقمند بودم در این ژانر بمانم و کار کنم .
شما ژانرهای مختلفی مثل ملودرام خانوادگی ، تاریخ ، پلیسی را تجربه کرده اید آیا در ساختن سریالها و مجموعه های تاریخی که قبلا تجربه نشده بود احساس نگرانی از بازتاب آن در بین مردم نمی کردید؟
بله احساس نگرانی که همیشه وجود دارد البته در مورد ساختن سریال های تاریخی، طوری نبود که من انتخاب کنم شرایطی بوجود می آمد و من احساس تکلیف می کردم. از طرف دیگر هیچ وقت سعی نکردم دریک ژانر ثابت بمانم خیلی از کارگردانها در دنیا وجود دارند که در ژانر های مختلف کار می کنند همانطور که می دانید سینمای ایران از نظر مالی و اقتصادی محصور است چون کارهایی که ساخته می شود (کارهای مذهبی و تاریخی) فقط منحصرا برای ایرانیان داخل و متعلق به فرهنگ ایرانی و اسلامی است و نمی توان از آنها انتظار برگشت سرمایه را داشت مگر اینکه از سوی نهاد دولتی پشتیبانی شود ، بنابراین اکثر کارگردان ها مایلند در ژانر های ملودرام خانوادگی یا اجتماعی کار کنند که مخاطبین بیشتری را هم بهمراه دارد .
هم به لحاظ هزینه های سنگینی که ساختن اینگونه سریالها دارد و هم به لحاظ جذب مخاطب واقعا نگران کننده است ، و اگر حمایت های تلویزیون نبود واقعا ما قادر به ساختن چنین سریال هایی نبودیم، حمایت های تلویزیون باعث شد سربداران توسط آقای نجفی و سریال امام علی توسط آقای میرباقری ساخته شود تا این گونه کارها تجربه شود . درحال حاضر هم مجموعه های ملودرام خانوادگی و اجتماعی تلویزیونی خود را به گونه ای به ژانر پلیسی نزدیک می کنند اما نه آن کارهای پلیسی خشن که در فیلم های امریکایی شاهد آن هستیم بلکه کارهای پلیسی شبیه به فیلم های فرانسوی است.
عکس مهدی فخیمزاده
معمولا فیلم و سریالهایی که می سازید فیلمنامه آنرا خودتان می نویسید، آیا قبل از نوشتن فیلمنامه برای هنر پیشه خاصی می نویسید چون معمولا بازیگران سریالهایتان ثابت هستند ؟
شما اگر بر مبنای یک بازیگر بنویسید ممکن است آن بازیگر در آن مقطع بر سر کار دیگری باشد و نتواند با شما همکاری داشته باشد یا ممکن است با تهیه کننده کار به توافق نرسد بنابراین من همیشه نت می نویسم و برای بازیگر خاصی دیالوگ نمی نویسم . البته با بعضی از بازیگران راحت هستم آنها هم با من راحت هستند مثلا خانم رویا نونهالی و آقای محمد صادقی و دیگر دوستان . با هم قبلا کار کرده ایم از شیوه کار هم با خبر هستیم. سناریو نویسی مثل "کارتراش" روی مجسمه است شما باید کم کم یک شخصیت را به آن شکل دهید عقب و جلو ببرید تا به آن شخصیت مورد نظر برسید . بعد که آن شخصیت را در ذهن ساخته و پرداخته کردم پیش خود می گویم ایفای این شخصیت فلان بازیگر را می خواهد.
شما همیشه در فیلم و سریالهای خود نقش های خاص را خودتان اجراء می کنید. با توجه به اینکه مخاطبان کاملا با شخصیت واقعی شما آشنا هستند آیا این دلیل خاصی دارد ؟ آیا بازیگر دیگری نیست که آن نقش را بازی کند؟
همیشه بر این اعتقاد بوده ام که یک بازیگر باید هر نقشی را که به او می دهند خوب بازی کند. یک بازیگر باید خود شخصیت خوب داشته باشد چون وجود این شخصیت خوب به بازیگر اجازه بازی می دهد . باید شخصیت خوب داشته باشد نه اینکه آدم خوبی باشد . چون ممکن است یک آدم خوب نتواند از عهده یک نقش منفی بر آید. در بعضی مواقع هم ضرورت پیش می آید که خودم یک نقش را بازی کنم مثلا در سریال تنها ترین سردار به جرات می توانم بگویم هیچ کس حاضر نشد نقش شمر را بازی کند و من مجبور شدم خودم آن نقش را بازی کنم چون همگی معتقد بودند که از عکس العمل مردم درکوچه و بازار واهمه داشتند و می ترسیدند.
به همین خاطر گاهی اوقات ضرورت ایجاب می کرد که بعضی نقشهای خاص را خودم اجرا نمایم
مهدی فخیمزاده
فعالیت های مهدی فخیم زاده
بازیگر
* تپلی - ۱۳۵۱
* خانواده سرکار غضنفر – ۱۳۵۱
* زن باکره – ۱۳۵۲
* مکافات – ۱۳۵۲
* اسرار گنج دره جنی - ۱۳۵۳
* یاور – ۱۳۵۳
* پلنگ در شب – ۱۳۵۴
* هم خون – ۱۳۵۴
* کمین – ۱۳۵۴
* مجازات – ۱۳۵۴
* پیشکسوت – ۱۳۵۵
* پشمالو – ۱۳۵۵
* هزار بار مردن – ۱۳۵۶
* غربتیها – ۱۳۵۶
* فری دست قشنگ – ۱۳۵۶
* به دادم برس رفیق – ۱۳۵۷
* میراث من جنون – ۱۳۶۰
* اشباح – ۱۳۶۰
* تفنگدار – ۱۳۶۲
* خاک و خون – ۱۳۶۲
* زخمه – ۱۳۶۲
* فرار - ۱۳۶۳
* تشریفات – ۱۳۶۴
* جدال – ۱۳۶۴
* بهار در پاییز – ۱۳۶۶
* مسافران مهتاب – ۱۳۶۶
* رنو تهران - ۲۹– ۱۳۶۹
* شتابزده – ۱۳۷۰
* تاواریش – ۱۳۷۲
* تنهاترین سردار - ۱۳۷۶
* ولایت عشق ۱۳۷۹
* خواب و بیدار (مجموعه تلویزیونی) - ۱۳۸۱
* همنفس – ۱۳۸۲
* حس سوم - ۱۳۸۴
* بی صدا فریاد کن - ۱۳۸۶
* ولایت عشق (فیلم) ۱۳۸۰
* ساختمان ۸۵ - ۱۳۸۹
* مختارنامه - ۱۳۸۹
* تکیه بر باد - ۱۳۹۱
* آذر، شهدخت، پرویز و دیگران - ۱۳۹۲
* فوق سری - ۱۳۹۳
تصاویر مهدی فخیمزاده
نویسنده
* پشمالو – ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۵
* مجازات – ۱۳۵۴
* به دادم برس رفیق – ۱۳۵۷
* میراث من جنون – ۱۳۶۰
* اشباح – ۱۳۶۰
* تشریفات – ۱۳۶۴
* بهار در پاییز – ۱۳۶۶
* مسافران مهتاب – ۱۳۶۶
* تپش – ۱۳۶۷
* خواستگاری – ۱۳۶۸
* شتابزده – ۱۳۷۰
* ساده لوح – ۱۳۷۰
* تاواریش – ۱۳۷۲
* همسر – ۱۳۷۲
* تنهاترین سردار – ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۵
* کلید ازدواج - ۱۳۷۶
* ولایت عشق (مجموعه تلویزیونی) – ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷
* هم نفس – ۱۳۸۲
* حس سوم - ۱۳۸۴
* بی صدا فریاد کن - ۱۳۸۶
* قتل در ساختمان ۸۵ - ۱۳۸۸
مهدی فخیمزاده
کارگردان
* پشمالو – ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۵
* مجازات – ۱۳۵۴
* در شهر خبری نیست – ۱۳۵۶
* فری دست قشنگه – ۱۳۵۶
* به دادم برس رفیق – ۱۳۵۷
* میراث من جنون – ۱۳۶۰
* تشریفات – ۱۳۶۴
* مسافران مهتاب – ۱۳۶۶
* بهار در پاییز – ۱۳۶۶
* طپش – ۱۳۶۷
* خواستگاری – ۱۳۶۸
* شتابزده – ۱۳۷۰
* ساده لوح – ۱۳۷۰
* تاواریش – ۱۳۷۲
* همسر – ۱۳۷۲
* تنهاترین سردار (مجموعه تلویزیونی)–۱۳۷۳ تا۱۳۷۵
* ولایت عشق (مجموعه تلویزیونی) – ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷
* خواب و بیدار (مجموعه تلویزیونی) – ۱۳۸۰
* هم نفس – ۱۳۸۲
* حس سوم - ۱۳۸۴
* بی صدا فریاد کن - ۱۳۸۶
* قتل در ساختمان ۸۵ - ۱۳۸۸
* فوق سری - ۱۳۹۳
مشاور کارگردان
* ازدواج به سبک ایرانی - ۱۳۸۳
* تکیه بر باد (مجموعه تلویزیونی) - ۱۳۹۱
طراح صحنه و لباس
* خواستگاری – ۱۳۶۸
* شتابزده – ۱۳۷۰
* ساده لوح – ۱۳۷۰
* تاواریش – ۱۳۷۲
تهیه کننده
* در شهر خبری نیست – ۱۳۵۶
* مسافران مهتاب – ۱۳۶۶
* شتابزده – ۱۳۷۰
* بی صدا فریاد کن - ۱۳۸۶
تصاویر مهدی فخیمزاده
جوایز
* دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به خاطر فیلم شتابزده – ۱۳۷۰ از دهمین جشنواره فیلم فجر
* تقدیر شده برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به خاطر فیلم تاواریش – ۱۳۷۲ از دوازدهمین جشنواره فیلم فجر
* تقدیر شده برای بهترین فیلمنامه به خاطر فیلم همسر – ۱۳۷۲ در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر
* انتخاب فیلم همسر – ۱۳۷۲ به عنوان چهارمین فیلم سال در نهمین دوره منتخب نویسندگان و منتقدان در سال ۱۳۷۳
گردآوری:بخش سرگرمی بیتوته
منابع:
wikipedia.org
mahshar.com
از بازیگران بیشتر بدانید
▪ متولد بیست و چهارم بهمن ۱۳۴۱ در تهران.
▪ لیسانس رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران.
▪ شروع فعالیت از سال ۱۳۶۲ با نمایش غم غریب غربت.
▪ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در هفتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم عروسی خوبان.
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن در هجدهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم بوی کافور، عطر یاس.
● فیلم شناسی:
▪ فصل پنجم (رفیع پیتز، ۱۳۷۵)
▪ بوی کافور، عطر یاس (بهمن فرمان آرا، ۱۳۷۸)
▪ صنم (رفیع پیتز، ۱۳۷۸)
▪ زندان زنان (منیژه حکمت، ۱۳۸۰)
▪ خانه ای روی آب (بهمن فرمان آرا، ۱۳۸۰)
▪ خواب و بیدار (مجموعه - مهدی فخیم زاده ۱۳۸۰)
▪ سفری این چنین دراز (سپیده فارسی، ۱۳۸۱)
▪ هم نفس (مهدی فخیم زاده، ۱۳۸۲)
▪ ماهی ها هم عاشق می شوند (دکتر علی رفیعی،۱۳۸۳)
▪ عصر جمعه (مونا زندی حقیقی، ۱۳۸۵)
▪ یار در خانه و ... (خسرو سینایی، ۱۳۶۶)
▪ عروسی خوبان (محسن مخملباف، ۱۳۶۷)
▪ باغ سید (محمدرضا اسلاملو، ۱۳۶۸)
▪ آب را گل نکنید (شهریار بحرانی، ۱۳۶۸)
▪ مدرسه رجایی (کریم زرگر، ۱۳۶۸)
▪ دیدار در استانبول (افشین شرکت، ۱۳۷۰)
▪ پرنده آهنین (علی شاه حاتمی، ۱۳۷۰)
▪ مرد ناتمام (محرم زینال زاده، ۱۳۷۱)
▪ آن ها هیچ کس را دوست ندارند (جعفر سیمایی، ۱۳۷۲)
تصاویر سیروس گرجستانی
بیوگرافی سیروس گرجستانی + عکس های سیروس گرجستانی
چکیده ای از بیوگرافی سیروس گرجستانی:
نام اصلی: علی اکبر محمدزاده گرجستانی
زمینه فعالیت: سینما و تلویزیون
تولد: ۲۵ اسفند ۱۳۲۳ بندر انزلی
ملیت: ایرانی
پیشه: بازیگر
سالهای فعالیت: ۱۳۵۸ تا کنون
فرزندان: چهار دختر، یک پسر
بیوگرافی سیروس گرجستانی
سیروس گرجستانی بازیگر توانایی است که در سالهای اخیر در نقشهای طنز توانست به خوبی با بینندگان تلویزیون ارتباط برقرار کند.
سیروس گرجستانی اصلیت گیلانی دارد و در سال 1323 در شهر بندرانزلی به دنیا آمد، اول دبستانش را در رشت گذراند 8، 9 ساله بود که به همراه خانواده به تهران کوچ کردند و در محله ناصر خسرو و کوچه مروی رشد و نمو کرد، سیروس گرجستانی هنوز هم دلش برای شمال کشور تنگ میشود، میگوید: (اگر هنرپیشه نبودم، قطعا حالا در شمال زندگی میکردم، صفا و پاکی که در آنجا وجود دارد مثالزدنی است.)
سیروس گرجستانی از زمان کودکی اش خاطرات بسیار زیادی دارد، (در آن زمان ویترین مغازههای لالهزار بسیار دیدنی بود، بنابراین همیشه به پدر اصرار میکردم که فرصت بیشتری برای دیدن مغازهها به من بدهد، یادم میآید یک کلاهفروشی بود که کلاههای خیلی شیکی داشت، برای مثال کلاهفروشی (محمدزاده) را کاملا به یاد دارم، داخل مغازه یک پیرمرد خوشپوشی بود که که پشت میز مینشست که مرا مجذوب خود میکرد.)
عکس سیروس گرجستانی و حسام نواب صفوی
سیروس گرجستانی 25 ساله بود که به سال 1348 وارد اداره تئاتر شد و سپس نخستین تئاترش را در (سنگلج) بازی کرد. (آن زمان این تئاتر متعلق به حرفهایها بود، پس از دو سال که وارد اداره شدم، نخستین نمایشنامهای که کار کردم (سنگ و سورنا) نام داشت که توسط همسر عباس جوانمرد کارگردانی میشد.)
سیروس گرجستانی اعتقاد دارد که در همه حال باید به بزرگتر خود احترام گذاشت، (یک جوان تازه وارد اگر احترام به پیشکسوت را فراموش کند، بد است، من زمانی که سال 48 وارد اداره تئاتر شدم، یک جوان کم سن و سال بودم، اما وقتی نزد پیشکسوتانی مانند استاد انتظامی، علی نصیریان، جمشید مشایخی و... میرفتم، همیشه اصول را رعایت میکردیم. احترام به بزرگتر و استاد یک (فرهنگ) است و نباید بر اثر گذر زمان به فراموشی سپرده شود، متاسفانه هستند در بین ما عدهای از هنرپیشگان که به معروفیت رسیدهاند و یک سری از مسائل مهم را فراموش کردهاند.) به هر حال تجربیات این بازیگر خوب کشورمان میتواند الگویی برای جوانان کشورمان باشد.
جدیدترین تصاویر سیروس گرجستانی:
سیروس گرجستانی
عکس سیروس گرجستانی
تصاویر سیروس گرجستانی
جدیدترین عکس های سیروس گرجستانی
گردآوری: بخش بازیگران بیتوته
از بازیگران بیشتر بدانید